Nije važno da li ste poduzetnik početnik ili već godinama plovite poduzetničkim vodama pa želite unaprijediti postojeći posao, snaga vašeg brenda je ključ uspjeha. Brend je percepcija koju o vama stječu vaši klijenti, ali i konkurencija. Vrlo je važno na vrijeme shvatiti snagu brenda, jer odluke koje donesete danas oblikovat će mišljenja vaših potencijalnih klijenata i definirati putanju vaše tvrtke u budućnosti.
Warren Buffet
Što je brend?
Mnogo ljudi smatra da je brend isto što i logotip, međutim brend je mnogo više. Brend je ona nevidljiva poveznica s vašim klijentom, to je skup emocija i iskustava koje su vaši klijenti stekli o vašim proizvodima, uslugama i tvrtki.
Što je brending?
Brending je proces kreiranja jedinstvenog identiteta tvrtke ili proizvoda. Osnovni elementi brenda su ime, logotip i vizualni identitet, no ono što je jednako bitno je i način na koji se ti elementi prezentiraju vašoj ciljanoj publici, tzv. tone of voice.
Da bi brend postao uspješan bitno je da vjerodostojno i dosljedno komunicira svoje vrijednosti. Bilo da se radi o logotipu, internet stranici, objavi na društvenim mrežama ili jumbo plakatu uz neku prometnicu, promišljena komunikacija oblikuje percepciju vaših klijenata i gradi prepoznatljivost.

Što čini kvalitetan brend?
Brending je proces koji traje, i nisu sve strategije jednako uspješne. Neki brendovi se jednostavno ne mogu povezati sa ciljanom publikom jer šalju pogrešnu poruku o tvrtki ili proizvodu. Pa što je to što razlikuje dobar od lošeg brendinga?
1. Dosljednost
Dosljednost je ključna, bilo da se radi o bojama i tipografiji ili o tonu i stilu vaše promotivne poruke. Dosljedna komunikacija na digitalnim platformama ali i u tisku gradi prepoznatljivost i povjerenje s vašim klijentima. Komunikacija mora biti jasna, sažeta i uvjerljiva. Svaka poruka trebala bi utjeloviti vrijednosti vašeg brenda, naglasiti obećanje kupcu i potaknuti njegovu reakciju.
2. Razumijevanje kupaca
Brending je uvijek fokusiran na kupca, pa je nužno razumjeti probleme i potrebe tih kupaca. Kvalitetan brending jasno komunicira kako vaša tvrtka ili usluga može pomoći vašim kupcima. Ako kupac shvati da vi zaista razumijete njegove potrebe i zahtjeve vaš brend će postati privlačniji i kupac će se mnogo lakše s njim povezati.
3. Emocija
Koji je glavi smisao poslovanja? Zaraditi novac? Krivo! Ukoliko krenete u brending s takvim razmišljanjem vaš brend neće daleko dogurati. Glavni cilj svakog uspješnog brenda bi trebao biti rješavanje problema i zadovoljavanje potreba kupaca.
Naravno da je novac bitan, ali ako se uspijete povezati sa vašim klijentima i izgraditi povjerenje u vaše proizvode i usluge, novac će doći sam po sebi. Znači li to da trebate pisati srcedrapateljne poruke? Naravno da ne. Ljudi su vizualna bića i sam vizualni identitet ukoliko je kvalitetno osmišljen trebao bi potaknuti određenu emociju. Logotip, tipografija, paleta boja i fotografije igraju ključnu ulogu u stvaranju dojma o vašoj tvrtki ili proizvodu. Kvalitetna korisnička podrška, dostupnost na društvenim mrežama i personalizirane poruke, su samo neki od načina na koji možete graditi emotivnu povezanost s vašim klijentima.
4. Prilagodljivost
Zahtjevi kupaca, marketinški trendovi i tehnologije se konstantno mijenjaju. Kvalitetan brend mora se prilagoditi novim izazovima i prilikama, a pritom zadržati svoje ključne vrijednosti. Na taj način brend će ostati relevantan, konkurentan i privlačan.
Izgradnja brenda
1. Definiranje ciljane publike
Više od 60 % potrošača smatra da bi tvrtke trebale bolje razumjeti njihove potrebe i zato je ključno shvatiti tko su točno vaši potrošači. Jesu li to muškarci ili žene? Kućanice ili studenti? Kakva je njihova platežna moć? Koje društvene mreže koriste? Na primjer, nema smisla kreirati tik-tok marketinšku kampanju ukoliko ga većina vaših kupaca ne koristi. Istraživanje tržišta je odlična metoda za prikupljanje takvih informacija.
2. Pozicioniranje brenda
Zauzmite jedinstvenu poziciju na tržištu i u skladu s njom definirajte vašu marketinšku strategiju. Jasno i glasno komunicirajte vrijednosti koje vas razlikuju od konkurencije. Komunikacija bi trebala uključiti temeljne vrijednosti brenda i ponuditi rješenja na probleme vaše ciljane skupine.
3. Izrada kvalitetnog vizualnog identiteta
Snažan vizualni identitet povećat će prepoznatljivost brenda. Vizualni identitet bi također trebao vjerodostojno prenositi temeljne vrijednosti vašeg brenda. Logotip, tipografija i paleta boja moraju biti dosljedni na svim kanalima komuniciranja i oglašavanja. Danas tih kanala ima stvarno mnogo, pa ne bi bilo loše izraditi knjigu standarda kako bi se zadržala dosljednost.
4. Koristite tehnologiju
Kvalitetna internet stranica, SEO, pametno korištenje društvenih mreža ili kreiranje digitalnih marketinških kampanja povećat će prepoznatljivost i proširiti doseg vašeg brenda. Ključna stvar kod digitalnih tehnologija je to što je sve mjerljivo. Možete točno znati tko su vaši kupci, od kuda dolaze i što traže, pa u skladu s tim i prilagoditi vaše marketinške strategije.
Zaključak
Pojam brenda je vrlo kompleksan, a brendiranje je proces koji je trajan. Uzmimo za primjer Coca-Colu. Vjerojatno ne postoji nitko na svijetu tko nije čuo za ovaj brend. Međutim, Coca-Cola i dalje ulaže velik trud i financijska sredstva u pozicioniranje brenda i povezivanje s potrošačima.
Odličan primjer snage brenda je voda. Voda je tekućina bez boje, okusa i mirisa, a ipak kupci preferiraju određeni brend. Na primjer, netko tko kupuje Janu teško će je zamijeniti Kalom.
Svaka tvrtka, proizvod ili usluga može se proglasiti brendom, međutim pravi brend nastaje tijekom vremena i to jedino ako je kod publike uspio potaknuti željene emocije i povezati se s njom.